Polska Grupa Farmaceutyczna
Zakłady Mięsne Silesia S.A.
Nałęczów Zdrój
O firmie
Grupa Nałęczów Zdrój jest producentem wody Cisowianka sprzedawanej obecnie w 20 krajach. Musująca woda Cisowianka Perlage podbiła rynek wody gazowanej/musującej w segmencie premium i jest szczególnie lubiana w krajach arabskich.
O firmie
Grupa Nałęczów Zdrój jest producentem wody Cisowianka sprzedawanej obecnie w 20 krajach. Musująca woda Cisowianka Perlage podbiła rynek wody gazowanej/musującej w segmencie premium i jest szczególnie lubiana w krajach arabskich.
Cel wdrożenia
Managerowie z Nałęczowa Zdrój, szczególnie ci związani z obszarami logistyki czy produkcji dotychczas skupiali się głównie na inwestycjach w infrastrukturę i maszyny. Brakowało jednak przestrzeni dla zgłaszania pomysłów przez zaangażowanych pracowników. Stąd powstała idea wdrożenia narzędzia lub systemu, który by na to pozwolił.
Cel wdrożenia
Managerowie z Nałęczowa Zdrój, szczególnie ci związani z obszarami logistyki czy produkcji dotychczas skupiali się głównie na inwestycjach w infrastrukturę i maszyny. Brakowało jednak przestrzeni dla zgłaszania pomysłów przez zaangażowanych pracowników. Stąd powstała idea wdrożenia narzędzia lub systemu, który by na to pozwolił.
Etapy wdrażania
Wyłonienia grupy pracowników, którzy będą „liderami” – osobami promującymi system sugestii wśród reszty pracowników
Szkolenie wybranych liderów – „Zamiana problemu na inicjatywę”
Szkolenie dla managerów – „Angażowanie pracowników”
Kampania informacyjna o uruchomieniu systemu sugestii pracowniczych
Uruchomienie systemu
Etapy wdrażania
Wyłonienia grupy pracowników, którzy będą „liderami” – osobami promującymi system sugestii wśród reszty pracowników
Szkolenie wybranych liderów – „Zamiana problemu na inicjatywę”
Szkolenie dla managerów – „Angażowanie pracowników”
Kampania informacyjna o uruchomieniu systemu sugestii pracowniczych
Uruchomienie systemu
Efekty
1.
Najrentowniejsza sugestia: 11 000 zł/miesiąc
2.
Systematyczne zwiększanie się liczby zaangażowanych pracowników w zgłaszanie sugestii
3.
Pojawienie się pomysłów nie tylko związanych z produkcją czy logistyką, ale także np. z działami administracji, finansowym
4.
Dbanie przez pracowników nie tylko o swój obszar pracy – zgłaszanie przez nich sugestii nie tylko dotyczących ich własnego obszaru, ale także innych.